Szkolenie dla Office Managerek/-ów, Kierowniczek/-ów Biur, Office Assistants, działów administracji biurowej
ARCHIWUM FIRMOWE OD A DO Z
Termin i miejsce:
19.11.2024, ONLINE
godz. 10.00-14.00
Cena za 1 osobę: 890zł+23%VAT
Dla kogo przeznaczone jest to szkolenie:
- Zarządzasz lub/i pracujesz w niedużej firmie/organizacji, w której nie ma firmowego archiwumz prawdziwego zdarzenia. Tracicie mnóstwo czasu na odszukiwanie dokumentów.
- Odziedziczyłaś/-eś po poprzedniczce/poprzedniku bałagan w dokumentach oraz mnóstwo segregatorów, w których jest „wszystko” i bardzo trudno tam znaleźć to, czego akurat potrzebujesz
- Do Twoich zadań należy organizacja biurowego archiwum, ale nie wiesz jak się za to zabrać
Dzięki fachowej wiedzy na temat organizacji i zarządzania przechowywaniem i archiwizowaniem dokumentów w firmie:
- zaplanujesz i zorganizujesz bezpieczne pomieszczenia do przechowywania i archiwizowania dokumentów papierowych
- zaplanujesz skuteczny proces przejmowania dokumentów ze stanowisk pracy od pracowników
- dowiesz się, jak we właściwy sposób opisywać teczki, segregatory, porządkować dokumenty (bieżące i archiwalne) w ich wnętrzu
- przygotujesz procedury i niezbędne formularze – na bazie GOTOWCÓW, KTÓRE ODE MNIE DOSTANIESZ
- dowiesz się, jakie rejestry prowadzić i w jaki sposób
- zaplanujesz cały rok pracy w archiwum firmowym
- przeprowadzisz bezpieczne niszczenie dokumentów w firmie, których już nie musicie przechowywać
- zorganizujesz udostępnianie dokumentów pracownikom, które już zostały przekazane do firmowego archiwum
MODUŁY SZKOLENIOWE
Definicje, akty prawne, podstawowe pojęcia
- Akta normatywne, procedury wewnętrzne
- Etapy postępowania z dokumentami w biurze
- Procedura obiegu dokumentów
- Procedura archiwalna
- Rodzaje dokumentacji w biurze i sposób postępowania z nimi
- Podział dokumentów na kategorie archiwalne – materiały archiwalne i dokumentacja niearchiwalna
- Archiwum firmowe vs składnica akt
- Czy moja firma wytwarza materiały archiwalne – nadzór archiwalny
Pomieszczenie archiwum firmowego
- Warunki, jakie powinno spełniać pomieszczenie, na przechowywanie dokumentów
- Niezbędne wyposażenie
- Oznaczenia regałów i półek
- Układ teczek i segregatorów w archiwum
- Układ teczek i segregatorów na półkach
Przyjmowanie do archiwum dokumentów od pracowników, udostępnianie dokumentów
- Elementy opisu segregatora/teczki
- Układ dokumentów w środku
- Porządkowanie materiałów wewnątrz
- Spis zdawczo-odbiorczy
- Ewidencja spisów-zdawczo-odbiorczych
- Ewidencja w archiwum teczek i segregatorów przekazanych przez pracowników
- Nadanie teczkom/segregatorom sygnatury archiwalnej
- Warunki udostępniania pracownikom dokumentów/wglądu do dokumentów znajdujących się w archiwum
- Ewidencja udostępniania dokumentów
Brakowanie (niszczenie) dokumentów
- Wydzielenie dokumentacji przeznaczonej do brakowania
- Spis akt przeznaczonych do brakowania
- Wniosek i decyzja o brakowaniu dokumentacji niearchiwalnej
- Brakowanie we własnym zakresie i poza firmą
- Protokół brakowania
Organizacja pracy archiwum
- Zadania realizowane przez pracowników archiwum firmowego
- Planowanie pracy – kalendarz prac w archiwum zakładowym
- Poufność informacji
Jak zorganizować czytelny system organizacji teczek/segregatorów
i uporządkować dokumenty papierowe na własnym stanowisku pracy
- Najczęściej występujące treści
- Układy treści (chronologiczny, tematyczny, kolorystyczny, dziesiętny)
- Opis teczek i segregatorów
- Układ dokumentów wewnątrz teczek wewnętrzny
- Paginowane
- Ewidencja dokumentów wewnątrz teczek
- Układ na regałach/w szafach
- Dostęp i poufność
Kto poprowadzi szkolenie
Nazywam się Agnieszka Korach i jestem autorką tego szkolenia.
W 1997 roku zaczęłam swoją drogę zawodową. Pełniłam wszystkie funkcje w administracji biurowej – od recepcji, poprzez sekretariat aż do osoby zarządzającej działem administracji.
Od 2001 roku prowadzę szkolenia, a od 2006 roku specjalizuję się w uczeniu Asystentek, Office Managerek i Recepcjonistek. Przeszkoliłam ponad 6000 osób. Jestem autorką wielu artykułów skierowanych do Asystentek, pomysłodawczynią pierwszej w Polsce Akademii Asystentek i Sekretarek oraz serwisu PortalDlaSekretarek.pl. Jestem psychologiem społecznym (Uniwersytet SWPS), dyplomowanym trenerem oraz dyplomowanym Archiwistą.
Podczas kursu podzielę się z Tobą:
- swoim doświadczeniem zawodowym w zakresie porządkowania i archiwizacji dokumentów biurowych
- najlepszymi praktykami
- wiedzą z zakresu archiwistyki
Nie wierz mi na słowo!
Sprawdź opinie Uczestniczek
Zobacz, co dostaniesz w cenie szkolenia
Case study
Tylko konkrety i praktyka
Indywidualne podejście
Zapewnię Ci komfort pracy w małej grupie (do 12 osób)
Inspiracja i wymiana doświadczeń
Dowiesz się, jak pracują inni, z jakich rozwiązań korzystają
Szablony i narzędzia
Będziesz mogła z nich skorzystać od razu po powrocie do pracy
Materiały szkoleniowe
W wersji elektronicznej
Certyfikat ukończenia szkolenia
W wersji elektronicznej
Zgłoś udział w szkoleniu
19.11.2024, online
ARCHIWUM FIRMOWE OD A DO Z
890zł+23%VAT
1094,70zł (z VAT)