fbpx

Szkolenie dla Office Managerek/-ów, Kierowniczek/-ów Biur, Office Assistants, działów administracji biurowej

ARCHIWUM FIRMOWE OD A DO Z

Termin i miejsce:

19.11.2024, ONLINE
godz. 10.00-14.00

Cena za 1 osobę: 890zł+23%VAT

Dla kogo przeznaczone jest to szkolenie:

  • Zarządzasz lub/i pracujesz w niedużej firmie/organizacji, w której nie ma firmowego archiwumz prawdziwego zdarzenia. Tracicie mnóstwo czasu na odszukiwanie dokumentów.
  • Odziedziczyłaś/-eś po poprzedniczce/poprzedniku bałagan w dokumentach oraz mnóstwo segregatorów, w których jest „wszystko” i bardzo trudno tam znaleźć to, czego akurat potrzebujesz
  • Do Twoich zadań należy organizacja biurowego archiwum, ale nie wiesz jak się za to zabrać

Dzięki fachowej wiedzy na temat organizacji i zarządzania przechowywaniem i archiwizowaniem dokumentów w firmie:

  • zaplanujesz i zorganizujesz bezpieczne pomieszczenia do przechowywania i archiwizowania dokumentów papierowych
  • zaplanujesz skuteczny proces przejmowania dokumentów ze stanowisk pracy od pracowników
  • dowiesz się, jak we właściwy sposób opisywać teczki, segregatory, porządkować dokumenty (bieżące i archiwalne) w ich wnętrzu
  • przygotujesz procedury i niezbędne formularze – na bazie GOTOWCÓW, KTÓRE ODE MNIE DOSTANIESZ
  • dowiesz się, jakie rejestry prowadzić i w jaki sposób
  • zaplanujesz cały rok pracy w archiwum firmowym
  • przeprowadzisz bezpieczne niszczenie dokumentów w firmie, których już nie musicie przechowywać
  • zorganizujesz udostępnianie dokumentów pracownikom, które już zostały przekazane do firmowego archiwum

MODUŁY SZKOLENIOWE

 Definicje, akty prawne, podstawowe pojęcia

  • Akta normatywne, procedury wewnętrzne
  • Etapy postępowania z dokumentami w biurze
  • Procedura obiegu dokumentów
  • Procedura archiwalna
  • Rodzaje dokumentacji w biurze i sposób postępowania z nimi
  • Podział dokumentów na kategorie archiwalne – materiały archiwalne i dokumentacja niearchiwalna
  • Archiwum firmowe vs składnica akt
  • Czy moja firma wytwarza materiały archiwalne – nadzór archiwalny

Pomieszczenie archiwum firmowego

  • Warunki, jakie powinno spełniać pomieszczenie, na przechowywanie dokumentów
  • Niezbędne wyposażenie
  • Oznaczenia regałów i półek
  • Układ teczek i segregatorów w archiwum
  • Układ teczek i segregatorów na półkach

Przyjmowanie do archiwum dokumentów od pracowników, udostępnianie dokumentów

  • Elementy opisu segregatora/teczki
  • Układ dokumentów w środku
  • Porządkowanie materiałów wewnątrz
  • Spis zdawczo-odbiorczy
  • Ewidencja spisów-zdawczo-odbiorczych
  • Ewidencja w archiwum teczek i segregatorów przekazanych przez pracowników
  • Nadanie teczkom/segregatorom sygnatury archiwalnej
  • Warunki udostępniania pracownikom dokumentów/wglądu do dokumentów znajdujących się w archiwum
  •  Ewidencja udostępniania dokumentów

Brakowanie (niszczenie) dokumentów

  • Wydzielenie dokumentacji przeznaczonej do brakowania
  • Spis akt przeznaczonych do brakowania
  • Wniosek i decyzja o brakowaniu dokumentacji niearchiwalnej
  • Brakowanie we własnym zakresie i poza firmą
  • Protokół brakowania

Organizacja pracy archiwum

  • Zadania realizowane przez pracowników archiwum firmowego
  • Planowanie pracy – kalendarz prac w archiwum zakładowym
  • Poufność informacji

Jak zorganizować czytelny system organizacji teczek/segregatorów
i uporządkować dokumenty papierowe na własnym stanowisku pracy

  • Najczęściej występujące treści
  • Układy treści (chronologiczny, tematyczny, kolorystyczny, dziesiętny)
  • Opis teczek i segregatorów
  • Układ dokumentów wewnątrz teczek wewnętrzny
  • Paginowane
  • Ewidencja dokumentów wewnątrz teczek
  • Układ na regałach/w szafach
  • Dostęp i poufność

Kto poprowadzi szkolenie

Nazywam się Agnieszka Korach i jestem autorką tego szkolenia.

W 1997 roku zaczęłam swoją drogę zawodową. Pełniłam wszystkie funkcje w administracji biurowej – od recepcji, poprzez sekretariat aż do osoby zarządzającej działem administracji.

Od 2001 roku prowadzę szkolenia, a od 2006 roku specjalizuję się w uczeniu Asystentek, Office Managerek i Recepcjonistek. Przeszkoliłam ponad 6000 osób. Jestem autorką wielu artykułów skierowanych do Asystentek, pomysłodawczynią pierwszej w Polsce Akademii Asystentek i Sekretarek oraz serwisu PortalDlaSekretarek.pl. Jestem psychologiem społecznym (Uniwersytet SWPS), dyplomowanym trenerem oraz dyplomowanym Archiwistą.

Podczas kursu podzielę się z Tobą:

  • swoim doświadczeniem zawodowym w zakresie porządkowania i archiwizacji dokumentów biurowych
  • najlepszymi praktykami
  • wiedzą z zakresu archiwistyki

 

Nie wierz mi na słowo!
Sprawdź opinie Uczestniczek

Bardzo ciekawe szkolenie. Świetna prowadząca. Dużo podpowiedzi do wykorzystania w praktyce.
Sylwia
TOWER Automotive
Warsztaty na bardzo wysokim poziomie. Duża dawka wiedzy, technik i wskazówek.
Patrycja Poskart
TZMO Global
Pełen profesjonalizm w przekazaniu wiedzy. Bardzo dobry kontakt z odbiorcą informacji. Perfekcyjnie przeprowadzone warsztaty.
Weronika Włoskiewicz
Szkolenie bardzo dobrze przygotowane merytorycznie. Agnieszka - świetna, przesympatyczna trenerka, znająca problemy poruszanych zagadnień.
Agnieszka Zielińska
CarGill

Zobacz, co dostaniesz w cenie szkolenia

Case study

Tylko konkrety i praktyka

Indywidualne podejście

Zapewnię Ci komfort pracy w małej grupie (do 12 osób)

Inspiracja i wymiana doświadczeń

Dowiesz się, jak pracują inni, z jakich rozwiązań korzystają

Szablony i narzędzia

Będziesz mogła z nich skorzystać od razu po powrocie do pracy

Materiały szkoleniowe

W wersji elektronicznej

Certyfikat ukończenia szkolenia

W wersji elektronicznej

Zgłoś udział w szkoleniu

19.11.2024, online

ARCHIWUM FIRMOWE OD A DO Z

890zł+23%VAT

1094,70zł (z VAT)

Scroll to Top