fbpx
Strona główna/Asertywność, Asystentki/Pewność siebie w pracy Asystentki. Jak ją budować?

Pewność siebie w pracy Asystentki. Jak ją budować?

Z tego artykuły dowiesz się, jak zbudować swoją pewność siebie w roli Asystentki.

Uważasz, że w pracy musisz być miła i uczynna? Boisz się mówić „Nie”, być asertywna, bo obawiasz się konsekwencji? Takie przekonania na własny temat powodują, że Twoja skuteczność w pracy nie jest na takim poziomie jak sama oczekujesz i jakiej oczekują Twoi przełożeni.

Dzięki tym kilku wskazówkom – jeśli je zastosujesz – zyskasz więcej pewności siebie pracując jako Asystentka.

Pewność siebie

 

Upewnij się, co należy do obowiązków Asystentki – Twoich obowiązków

Często kłopot z niepewnością w pracy wynika z tego, że nie wiemy co tak naprawdę należy do naszych obowiązków. Niby dostaliśmy na początku zakres zadań, ale był dość ogólny. Bez względu na to, czy dopiero zaczynasz swoją przygodę zawodową jako Asystentka, czy już masz pewne doświadczenia za sobą – ustal czego się od Ciebie oczekuje. Ta praca może a nawet będzie się różnić od pracy w innych miejscach, o których słyszałaś lub w których pracowałaś. Dlatego każde miejsce trzeba na początku poznać.

Na pewność siebie wpływa również to, czy wiesz jak działa miejsce, w którym pracujesz. Poznaj regulaminy i  procedury.

Skoro wiesz już co należy do Twoich obowiązków, kolejny krok to dokumenty opisujące procesy. Na początek zapoznaj się z tymi, które dot. administracji.

Często spotykam Asystentki, które nie znają podstawowych regulaminów i procedur obowiązujących w firmie, w której pracują.

Jeśli należysz do tej grupy – szybko to nadrób. Będziesz miała wsparcie merytoryczne, gdy będziesz musiała/chciała wyegzekwować od innych ich powinności lub obronić się gdy będą chcieli „zrzucić Ci na głowę” nie Twoje zadania do wykonania.

Sprawdź, kto może Ci zlecać wykonywanie zadań

Ustal, kto zleca Ci zadania do wykonania, kto ocenia Cię i rozlicza z ich wykonania. Czy może to zrobić każdy, komu przyjdzie na to ochota, czy tylko Twoja szefowa/Twój szef. To jest naprawdę WAŻNE! Już ustalenie tylko tego, pozwoli Ci na zwiększenie PEWNOŚCI SIEBIE.

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłaś – uzgodnij z osobą, którą wspierasz, jaką rolę masz pełnić w Waszym mikro zespole

Czy masz być dla swojej szefowej/szefa „pomocą administracyjną” czy jednak oczekuje się od Ciebie wychodzenia z inicjatywą, przedstawiania pomysłów/rozwiązań. Być może na początku będzie to rzeczywiście tylko wsparcie administracyjne. Z czasem – gdy szefowa/szef nabierze do Ciebie zaufania, a Ty pokażesz, że możesz i potrafisz więcej – ta rola się zmieni. Twoja pewność siebie z czasem będzie się wzmacniała.

Pewność siebie nie istnieje bez znajomości zasad. Poznaj je.

Kolejna ważna sprawa w Waszym mikro zespole. W zasadzie bez tego nie można mówić o skuteczności i pewności siebie w pracy Asystentki.

To tylko niektóre z pytań, które mogą Ci pomóc określić te zasady.

Poznaj priorytety osób, które wspierasz.

Musisz wiedzieć jakie sprawy dla osób, które wspierasz są priorytetowe, kluczowe dla celów, które realizują. Dzięki temu będziesz potrafiła zachować się asertywnie, gdy sytuacja będzie tego wymagała i pokażesz innym, że jesteś pewna tego co mówisz, o co prosisz itp.

Życzę Ci powodzenia w budowaniu pewności siebie.

 

About the Author:

Go to Top